Friday 19 July 2013

saya dah ok

alhamdulillah setelah 3 bulan berehat akhirnya kini aku dah boleh berdikari....selepas operation hari tu semua kerja suami dan mak yang lakukan termasuk menguruskan makan pakai aku....maklomlah dua2 tangan aku tidak mampu melakukan sebarang pekerjaan walaupun nak mandi.....sepanjang luka belom sembuh suami aku banyak berkorban masa,tenaga dan segala-galanya...tidak kurang juga dengan mak yang sanggup menjaga aku.....aku minta maaf sebab xdapat nak tunjukkan gambar tempat luka pembedahan tu dan ketumbuhan yang aku buang sebab 1 aurat dan 2 biarlah aku saja yang rasa bagaimana nikmat allah sepanjang aku bela ketumbuhan tu.....nak pendekkan cerita aku mengambil vitamin c untuk mempercepatkan luka kering....

 vitamin ni beli kat farmasi je.....bagus....tapi kena minum air masak banyak2.....
 yang ni pula air garam....buat cuci luka....penat nak ulang alik g spital cuci luka pas 2 sakit...kalo buat sendiri kurang sakit...alhamdulillah doktor faham pula masalah aku...ye lah...kot2nye aku g cuci nurse yang biase cuci xde kena ganti dengan nurse lelaki xsanggup aku....
 suami aku sanggup mencari buah durian belanda untuk membantutkan pertumbuhan akar2 yang masih ade....sehari dua boleh lah aku makan....bile dah 3 bulan makan bende yang same tengok buah ni kat mane2 pun aku ngeri.....tapi buah ni sangat bagus....bile makan rasa kat tempat luka tu berdenyut2....
 yang ni pula rawatan kampung........telur itik,rumput selembau@rumput sembau dan air ape tah bau macam ragi....suami aku sanggup mencari ubat untuk menyembuhkan aku....
 semua benda tu kena rebus dalam periuk tanah selama 2 jam dengan api kecil
 inilah hasilnye.....hari pertama minum termuntah2....masuk hari ke3 dan seterusnya macam biase jek....
 ni pula sayur2an hijau yangs entiasa ada kat uma sampai sekarang....hari2 kena makan banyak2 sayur hijau....

No comments:

Post a Comment