Tuesday 2 August 2011

menyusukan bayi dibulan ramadhan

bila berpuasa dugaan menyusukan bayi lain pula...bayi akan merengek apabila susu ibu kurang...ini disebabkan si ibu kurang minum air...disebabkan pengalaman pertama dulu mengajar aku untuk berusaha menambahkan susu badan sewaktu berpuasa dibulan ramadhan agar bayi kenyang dengan susu ibu...aku mengamalkan memakan kurma sewaktu berbuka dan bersahur...aku juga meminum air soya kurang gula,di samping itu aku akan memastikan aku minum air suam yg banyak di waktu malam dan bersahur...yang palin penting aku memohon kepada ALLAH S.W.T agar mengurniakan aku susu badan yang banyak agar aku mampu menyusukan bayi aku sepuas-puasnya disiang hari di bulan ramadhan...aku juga akan memastikan juadah berbuka puasa aku mengandungi protein...epal merah aku akn memakan sebanyak 2 biji sewaktu malam dan 2 biji sewaktu bersahur...janganlah mengeluh apabila susu badan berkurangan sewaktu menyusukan...mintalah pada ALLAH S.W.T agar urusan menyusukan bayi sewaktu berpusa berjalan lancar agar tumbesaran bayi tidak terganggu...sesungguhnya ALLAH S.W.T maha mengetahui dan maha mengasihani...

No comments:

Post a Comment