Sunday 30 September 2012

teh kurus

aku mengalami masalah kegemukan setelah melahirkan anak ke 2.....semalam aku timbang berat badan aku dan ia sudah mencecah 60kg....dengan ketinggian aku setakat 148cm...sudah cukup membuat kau kelihatan seperti bola yg sedang bergolek2....aku pernah cuba minum teh kurus....masalah yang aku alami pula ialah cirit-birit.memang boleh turun berat badan.....dalam masa 1 bulan minum2 kotak teh kurus aku kehilangan berat badan sebanyak 12kg....aku pun berhenti minum dan sekarang inilah hasilnya....berat aku naik hingga 60kg.....aku berhenti minum teh kurus kerana aku mulai merasa sakit apabila buang air besar....aku berjumpa doktor untuk mendapat kepastian kenapa aku merasa sakit apabila buang air besar....doktor memberitahu jika aku terus minum teh kurus,dan mengalami kesakitan sewaktu mahu buang air besar dan ia berterusan aku akan mengalami buasir.....terkejut aku dengar doktor cakap cam 2....aku mengambil keputusan dan berhenti minum teh kurus....sekarang buang air besar xsakit lagi....cuma berat badan aku sekarang sudah berlebihan....aku nak kurus secara semula jadi....aku harus berusaha...aizat mampu aku juga harus mampu....

2 comments: