Monday 21 October 2013

selimut tampal


kenangan zaman hingusan aku kembalikan....syukur kepada allah pinjamkan aku ilmu menjahit.....yang ini besar aku buat untuk dewasa....saiz besar ini aku jual rm50....mahalnye......mahal belakang cerita....memory selimut ini yang membuatkan harga mahal pun ada org beli...lagi satu memang r jahit guna mesin tetapi tenaga masih guna manusia.....untuk sebesar ini memerlukan 2 hari jahit....mane x nye.mula2 potong kain....pas tu baru jahit..baru siap 1 line anak nak berak...baru siap 2 line nak masak....baru siap 3 line....anak2 n suami nak makan.....ini kerja sambilan aku sebagai surirumah sepenuh masa.....sekurang2nye ade juga duit poket.....mahal sangatlah rm50 ni....aku jenis mudah....nak beli xnak jahit sendiri....perhhhhh!!!!!!berlagak pulak.....aku bukan berlagak,kadang2 sakit hati juga dengan org yang hanya tahu bercakap dari buat.....kalo xnak beli dengan aku xpe...aku tak pakse....pergilah cari yang lebih murah.....rezeki masing2......aku tak pernah pakse org untuk beli barang2 jualan aku......

No comments:

Post a Comment