Friday 1 July 2011

anak2 aku semakin membesar

mulenye aku xpercaye yg aku akan menjadi seorang ibu setelah berumah tangge...alahan sewaktu hamil anak pertame hingge sekarang aku xblh lupe...selame 7 bulan aku xmenjamah nasi...hari2 perutku diisi dengan air feel fresh oren dan mcd....bayangkanlah perbelanjaan yg suamiku tanggung hanye untuk makan dan minumku selame 7 bulan...selepas 7 bulan aku sudah boleh menjamah nasi tapi laukku hanye sambal belacan dan jus limau kasturi yg diperah pada nasi hingga masam semasamnye...aku juga gemar bersolek...hinggakan pergi kedai depan rumah pun aku tetap bersolek...setelah cukup bulan aku melahirkan seorang puteri yg sangat comel...alis matanya terbentuk jelas...kini anakku sudah berusia 2 tahun...die memang xnak mkn nasi....setelah setahun 8 bulan baru die menjamah nasi...die amat gemar memakan limau kasturi yg masam...sekarang die sudah mempunyai seorang adik lelaki...pengalaman hamil anak kedua amat berbeza....aku tidak mempunyai sebarang alahan...aku amat menggemari ikan kembong rebus yg dimakan cicah budu pula...aku juga tidak suka bersolek,kadang2 mandi pun aku lambat2kan...aku juga xsuke kemas rumah,air kegemaran aku teh ais...sedangkan aku same sekali xminat dgn minuman itu tetapi hamil kali ini aku minum teh ais tiap2 ari...sarapan pagi aku mesti nasi lemak n roti canai...berat badan aku naik mendadak...sewaktu kelahiran anak kedua ku ini juga amat berbeza dgn anak yg sulung...kelahiran putera aku kedunia menambahkan lasgi ceria keluarga aku...alhamdulillah anak2 aku kini semakin membesar...pelbagai keletah dan ragam...hilai tawa,tangisan n gurauan anak2 aku memang amat2 aku perlukan....

No comments:

Post a Comment