Monday 2 July 2012

meredakan demam kanak2

anak aku mang susah kalo nak soh makan ubat....lagi pon die alergi pada penasilin.susah sangat2....aku kalo die demam aku akan mandikan die dengan lebih kerap.....susu aku akan kurangkan.....air masak dengan 100 plus aku bagi die minum....jadi die kuat kencing dan panas dalam badan akan berkurangan.....kalo ade kelape muda aku sapu juga bagi anak aku minum......makan aku bg yang kurang berminyak atau pun tak berminyak lansung.jadi rajin lah aku masak bubur.....yang paling penting kat uma aku memang aku sediakan air penyejuk badan cap badak......pernah aku beli air gunung.....anak aku try minum die terkemek2 muke.....aku marah die cakap die ngade2.....aku konon2 try minum.....uuuuuuwwwwweeeeeekkkkkkkk!!!!!!!!memang xsedap.......terus aku g kat singki muntah......die pun ape lagi ngalan aku balik....."tu lah ami....kakak dah cakap  tak sedap....."malu aku dibuatnye......aku akan pakaikan anak aku baju yang lubang2 atau pun yang xde lengan....aku letak die bawah kipas.....ingat jgn dlm aircond.....kalo aircond panasnye xkeluo.....balik2 pusing dalam ruang yang same....aku juga letak tuala basah pada kepala dan juga ketiak anak aku.....orang muo kate jerlom......di sebabkan aku juga suka bunga,aku tanam bunga raya putih.....untuk ape?daun bunga raye putih aku amek n ramas2 dengan air sampai keluo lendir.....lendir 2 aku sapu kat kepale dan seluruh badan anak aku.....kalo xde bunga raye putih,bunga raye warna merah pon boleh.....kesian kat anak,kecik2 lagi dah dipakse makan ubat....orang tua sendiri pon kalo boleh xnak makan ubat.....ni kan plak budak.....

No comments:

Post a Comment