Sunday 1 July 2012

tetek bengkak anak tak menyusu

anak aku dah 1 tahun 9 bulan....selame ni memang die menyusu badan sepenuhnye....tibe2 die xnak menyusu plak....aku mule2 suke r....tapi bile dah 3 hari die xmenyusu aku dapat masalah.....tetek bengkak!!!!!!adoh!!!!!!!!sakitnye......aku demam plak......pagi2 lagi hari sabtu sepatutnye memang aku bangun lambat,tapi kali ni x.....aku terus kejutkan suami aku ajak g klinik......xtahan oiiii......sakitnye tetek aku.....kepale plak pening....badan dah panas.....sementara suami aku bangun aku mandi dulu.....dalam bilik air dekat 1 jam aku kat situ.....buat ape???????ape lagi pam tetek r.....buang susu 2.....mak aiii.....sakitnyeeee........siap je kau terus bersiap g klinik.....doktor bagi ubat berhenti susu,ubat demam dengan antibiotik....antibiotik kena habiskan tau.....malam 2 aku xnyenyak tido.....sakit tetek ni bukan leh wat main2.....tersentuh sikit je.....sakitnye bukan main lagi.....xboleh jadi ni....nasib baik dalam peti ais aku ade kobis.....ape lagi aku amek kobis 2 telekapkan kat tetek.....puhhhhh!!!!!!!!!!!!sejuk beb.....lega sekejap.....dapat r aku tido pas 2.....ni dah 4 hari die xmenyusu.....aku xtau bile r nak baik bengkak tetek ni......apa yang pasti kobis memang membantu.......selalunya sakit tetek ni akan baik dalam masa 1 minggu.....jadi bawa2 bertenang dan bersabar.kalau dapat suami yang x memahami memang payah r....kadang ade jugak yang malas nak layan bini dia....tapi aku tak suka bila aku sakit aku tanggung sorang-sorang....jadi sedap sama-sama....sakit pon sama-sama.....setiap penyakit ade penawarnye...dan kobis adalah penawar sakit bengkak tetek....apa pon kena jumpa doktor juga untuk makan pil keringkan susu tetek.....

No comments:

Post a Comment