Tuesday 3 July 2012

turunkan berat badan

aku mengalami masalah berat badan berlebihan setelah aku bersalin anak no 2.....mase dalam pantang aku susut....tapi habis pantang je aku terus pantang nampak makanan....apetah lagi kemahiran memasak memang ade pade aku......jadi aku tidak menghiraukan bentuk badan aku.....hari semakin hari aku perasan yang baju dan seluar aku banyak yang ketat.....bila anak aku tidak menyusu badan lagi aku cube beli teh buang lemak,tapi aku hampa.....teh 2 xde kesan lansung pada aku.....aku nak cube makan pil diet,tapi sahabat aku cakap bahaya sebab die keje kat tempat cuci darah orang yang mengidap penyakit buah pinggang.....59% adalah disebabkan mereka yang mengambil pil perlansingan badan.....aku jadi takut.aku tak nak buah pinggang aku kat mesin.....aku nak turunkan berat badan bukan sebab aku nak kurus.....aku umur baru 27 tahun.....aku tak dapat penyakit awal2 usia lagi.....sebab itulah aku nak turunkan berat badan......sekarang aku berdiet secara semula jadi.....pagi aku akan ambil sarapan.....kalo sarapan 2 berat aku ambil dalam kuantiti yang sedikit.jika sarapan 2 banyak fiber aku ambil banyak.....makan tengahari pula aku makan nasi sebanyak 1 mangkuk sup kecil.....jangan tambah2....yang paling penting hidangan tengahari aku mesti ada protien dan fiber@serat.....makan malam pula aku tidak ambil.kerana waktu senggang@lapang aku penuhi perut ku dengan buah2an.....jadi malam dah kenyang......aku banyak minum air masak....pada mulanye memang susah kalo xmakan banyak......demi nak sihatkan tubuh badan ni.....aku harus berkorban sebelom nyawa aku terkorban disebabkan terlebih makan.....

No comments:

Post a Comment