Friday 30 December 2011

ibu

ibu....
kau diberi sekeping hati....
yang mana hati kecil itu penemanmu....
segala perih dan sedih....
kau simpan disitu....

ibu....
kini aku tahu betapa sakitnya....
betapa besarnya....
betapa peritnya....
harapanmu untuk membesarkan anak....

ibu....
tiada harta yang mampu membayar penat lelahmu.....
tiada berlian yang mampu mengganti tenagamu.....
tiada apa-apa pun yang mampu ku lunaskan.....
sebagai ganjaran kau melahirkan aku.....
kau membesarkan aku.....
kau mendidik aku......

tuhan.....
hanya doa yang mampu aku beri untuk ibu.....
hanya doa yang mampu aku panjatkan untuk mu....
hanya doa yang mampu aku ucap padamu.....
agar kau memberi ibu kesenangan.....
agar kau memberi ibu kebahagiaan.....
agar kau melindungi ibu dari segala kesesatan.....

tuhan....
aku berlindung dengan kalimah-kalimahmu....
aku memohon agar kau lindungi hatiku....
agar aku terus berdoa padamu....
agar aku terus kasihkan mu....
agar aku terus memohon kau lindungi ibu.....

No comments:

Post a Comment