Wednesday 28 December 2011

mengurangkan selesema bayi

aku ni mang suke petua orang tua2....lagipun aku xsuke kalo anak sakit sikit terus bawa g jumpe doktor pas 2 doktor periksa acuh tak acuh je....pengalaman yang membuatkan aku lebih gemar mencube petua2 dari org tua....jangan risau sekiranya bayi anda berhingus,mudah sahaje hanye menggunakan potongan kunyit hidup.ambil kunyit hidup kemudian potong dimana2 bahagian pun xpe....selepas itu sapukan di batang hidung bayi dari tengah2 kening menghala ke batang hidung lalu terus  kebawah sambil selawat 3x....selepas berselawat cakap r kering kunyit kering lah hingus....insyaallah dengan izin nya hingus bayi cepat kering...aku memang mengamalkannye semenjak aku mempunyai anak pertama lagi..........selamat mencube......

No comments:

Post a Comment