Wednesday 6 February 2013

masalah keputihan

aku memang pelik bila orang dok sebok cite masalah keputihan.....pas 2 seluo dalam sampai kuning2 akibat masalah keputihan ni.....aku mengalami masalah keputihan sewaktu hamil jek....kalo hari2 biasa memang tak ada....patutlah mak aku melarang aku minum minuman berais....dan bernasib baiklah aku memang tak berape minat minum ataupun makan makanan yang sejuk2dan mak memberitahu kami anak2 perempuan die kenapa kami tidak mengalami masalah keputihan ini.....rahsianya ialah.........cara-cara untuk mengelakkan masalah ini mudah saje...jika anda2 semua yang bimbang anak anda akan mengalami masalah keputihan apabila meningkat dewasa,sewaktu bayi anda masih dalam pantang,perahkan limau nipis pada kemaluan bayi perempuan anda....keesokkan harinya buat lagi sampai keputihan keluo habis......cukup lah sampai 3 hari sahaja.....orang dewasa leh buat tak??????aku tak tahu pulak boleh buat ke x???????jus limau nipis 2....kalo korang nak cuba buat,buat le tapi aku tak jamin ape2 keberkesanannya....tapi kalu untuk bayi memang aku sarankan ape yang mak aku buat kat kami anak2 mak n anak-anak aku@cucu2 mak.....kalau boleh dikurangkan makanan dan minuman yang sejuk kurangkanlah.....bukan xboleh makan atau minum tapi sekadar beringat2....masalah keputihan ni boleh bawa penyakit merbahaya tau kalau tak jaga kebersihan.....lagi satu jangan malu2 g buat papsmear.....

No comments:

Post a Comment