Monday 17 December 2012

anak kuat main

aku memang seorang ibu yang jenis suka bila anak2 aku aktif.....ataupun kuat bermain.....apa yang pasti apabila anak aku bermain aku turut bermain dengan mereka....aku tidak akan membiarkan anak2 aku bermain sendirian ini kerana segala macam hal boleh berlaku dalam sekelip mata....kadang2 dengan pengawasan yang penuh pon anak2 aku tercedera apabila bermain....ada juga jiran2 menegur aku kerana aku setiap hari memberi anak2 aku peluang bermain.....nak tahu kenapa aku suka bila anak2 aku bermain?pertama sebab setiap kali anak2 bermain setiap kali itulah mereka belajar.....otak anak akan berkembang dengan cepat....anak2 pula tidak mudah terpedaya dengan permainan dan jajan yang mengarut.....kedua,bila anak2 bermain dengan leka,mereka akan haus....jadi mereka akan minum air masak yang cukup untuk menampung bekalan air dalam badan.....anak2 memang payah jika kita mahu mereka minum air masak dengan secukupnya......ketiga,apabila kita bermain dengan mereka kita juga boleh bakar kalori yang kita kumpul setiap kali kita makan.....macamane kita membakar kalori dengan bermain dengan anak2?mudah saja....kita main kejar2 dengan anak.....tapi jangan lah kejar anak sampai xcukup tanah......keempat.....boleh mengeratkan hubungan kita dengan anak2.....selamat mencuba dan menikmati saat kemesraan bermain dengan anak2.....

No comments:

Post a Comment