Tuesday 25 December 2012

sehari dibandar melaka@bandar hilir

ni kami dalam kereta lagi....dah sampai bandar hilir.....jem nye ya ammpuuunnn.....
cari parking dah 1/2 jam.....padahal kami keluo dari rumah jam 10 pagi....disebabkan hari cuti sekolah,ramai pengunjung dan pelancong,perjalanan yang sepatutnya sampai 30minit jadi 1 jam.....lepas dapat parking kami terus menapak ke bangunan2 yang bersejarah....
snap sikit depan mahkota parade....
baru sampai dah nak terkencing....sementara menunggu yang pergi buang air,adik ipo aku bersama anak2 aku snap sekeping gambar di kolam air pancut dataran pahlawan...sebelah mcd
ceh!!!amek gambo kat meriam......
ni pulok kat tembok.....
semua xnak sandar kat bangunan ni....sebab ada sejarah sendiri.....adik ipo aku yang pakai baju merah siap dipaksa oleh aku untuk bergambar kat sini.....nak tau kenapa??????RAHSIA.....

panjat tangga nak tengok ape pulak yang ade kat atas 2....
bujang aku mang sentiasa bertenaga dan bersemangat....
ramai juga org kat atas ni.....
baca jangan tak baca.....
anak aku boleh cakap ada hantu....
sorry xberapa nak amek gambo tenteng sejarah sebab banyak lambang yang aku xsuka....
di luar ayah mencuba topi yang dijual dikaki lima...
abi sedia menanti kami yang jalan terkedek-kedek ni.....smart sungguh suami aku ni....
dulu bangunan semua tu tak ada sebab laut...tapi sekarang laut pun dah ditambak.....peta malaysia dah boleh ubah ye...melaka dah tak kecil.....
khusyuk melihat burung kakak tua...
baca punya baca,rupanya kami masuk gereja dah.....ya ampun.......sabo jelah....
wiwit!!!!
ha.....bile si gemok dah syok bergambo....
oh...oh....!!!angin bertiup kencang...tundung aku kemat kemot....
hujan gerimis pula.....mak mertua kau ape lagi beli topi untuk cucu tersayang
ada tangga lah areboy...kenapa meniti kat lereng bukit....
skali tengok anak dara aku dah rupe vietnam miss pula dengan topi macam 2....tapi die tetap comel....yang bujang hampir2 mengalah...die minta dokong....
berehat sebentar....
bergambar dengan kereta bomba zaman dulu....huhuhuhuhhuuh
tanya sama batu ape sebab keras......
ni pula kolam bekalan air....
bila gambar berbicara
lepak kejap....sementara azan zohor....
meneruskan perjalanan mencari cenderahati
pemandangan kat belakang mang sengaja xnak amek bebeso....banyak lambang yang aku xsuka....
peniaga yang berniaga di kaki lima....
macam-macam ada
akhirnya ayah beli tongkat....sebagai cenderahati
dah mengalah.....
kakak pun same...
aku pula xde sape nak dokong....huhuhuhuhu
silih berganti kakak di kendong....semua xlarat....
sekeping diatas batu...
areboy cakap busuk r....
ha.....nampak x kapal 2....
kami berhenti mencari makanan yang boleh di kunyah2...
uh......sedapnya....cakar ayam....3 bungkus rm10.....
masing-masing tengah sibuk mencari makanan....
makan-makan...depan kapal tu...
rasa abi punye kuih genderam
xcukup tempat duduk la......
kakak dengan aksi tersendiri
areboy akhirnya tidur kepenatan.....
ni kat masjid selat.....sementara menunggu yang bersolat...

No comments:

Post a Comment